Wednesday, June 01, 2005

de kleine wilde/weelde

ik weet niet of ik dat kan beamen
dat van die namen

en daarnaast - daarbij
denk ik altijd maar
ik ben onderweg
de verwondering verloren

m'n nomen is stoom in!
is tak in

ga daar dan maar
eens aanstaan

jan zonder naam
is zonderweg

in de gracht
daarnaast - daarbij
zingt de mus
zoals hij gebekt is
de cynicus

[later
staat er
cri-ti-cus]

ik ben gaandeweg onderweg
in die om en om
geklutste lapsus
van onvoldoende woorden

in het woordenboek
staat woordkolommen
voor kritieke lieden
van mijn ‘kom, pakt!’
onbezonnen gegrom

waar hebben zij
het woordenboek?
In het hart of
In de kas?

ik laat hen lachen

en goed en hard en laat

zij komen niet scheppen
en storten en sjouwen
ze worden altijd
even omgeleid
in deze werf van letters
mijn afbraak van het gelaat

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

knap moeilijk om commentaar te zetten onder je pareltjes: "een werf van letters, afbraak van het gelaat". dan kan een mens maar beter zwijgen, zou je denken. en beamen. maar die "comments 0" was mij een doorn in het oog...

tbd (dekleinewilde, zonderweelde)

Wednesday, 01 June, 2005  

Post a Comment

<< Home