Wednesday, December 13, 2006

Mijn vrouw wordt van mij
Gescheiden door mijn taal
Ze blijft m’n naam verkeerd herhalen

Ik begrijp niet wat je zegt
Ze begrijpt niet wat ik schrijf
Bedoelt ze

Ze pakt er kleren naar Barcelona
Ik heb mijn schoenen al aan

Mujer is mijn vrouw
Woman wordt commercielër
Wife is goedkoop
Een dyke van een wijf
Maar ma femme
Vliegt vuur vanaf

Ik poets mijn tanden
En ze loopt voorbij
Met hakken over de vloer

Ze loopt over doven
En klapt op het eind
De deur dicht

Op een gegeven moment
Ga je ervoor
En zie je erdoor
Er gaan er aan onderdoor

Mama’s zouden het niet waard zijn
Maar bedeesd vrouwen wel

Soms is soms veel
Soms is soms niet
Maar merendeel van de tijd
Denk ik liever niet
Aan wat volgt

You play the music
Soms is een eeuwigheid lijden
En komt ze lelijk uit de hoek

5 Comments:

Anonymous Anonymous said...

te amo*

en Barna, Valencia, Mainz, Gent.....................................................................................................etc................................

Monday, 18 December, 2006  
Anonymous Anonymous said...

Dag Karel (zo is het toch, hé?)
Vooral dit gedicht sprak me erg aan. Moet je weten dat ik quasi dezelfde reacties had als die vrouw toen ik voor het eerst op de site kwam van mijnen amour (www.geweld.blogspot.com), ook een Karel. Ik kom op je site via Pk-lP; die dichtenbundel online heb ik helemaal uitgelezen.
Waar is die verkrijgbaar in het Leuvense? Of kan ik die bestellen? Ik kom nog eens piepen om je antwoord te lezen.
have fun

Saturday, 19 January, 2008  
Blogger mo_toothie said...

dag Leen
bedankt voor je comment. altijd fijn.
waar heb je die dichtbundel precies online gezien?
die wordt op dit moment gedrukt, en gaan we uitgeven in eigen beheer.
We prikken een releasedatum "ergens in februari". Ik plaats hier zeker een update als-ie er is.

Monday, 21 January, 2008  
Anonymous Anonymous said...

via
http://vilt.wordpress.com
'ergens in februari'
kan je me dat laten weten op
:wizoektivindt@hotmail.com?
thx!

Monday, 21 January, 2008  
Anonymous Anonymous said...

Bedankt voor de interessante informatie

Friday, 11 December, 2009  

Post a Comment

<< Home